Ik vind het superfijn dat dat bij ons anders kan en dat we eraan werken om dat elke dag nóg te verbeteren.

First things first. Wie ben je en wat is je rol binnen Bewire?

“Ik ben Jessica Peetermans, ik ben bijna 36 jaar en ik werk als Functioneel analist bij The Value Hub.

Daarnaast heb ik ook nog een side-project voor Wellbeing binnen Bewire, iets dat ik met heel veel plezier doe.”

Kan je het Wellbeing team binnen Bewire omschrijven?


“Het Wellbeing team is een team van 2, Anouk (Bechtold) en ik.

Anouk is vanuit haar HR-achtergrond (bij De Cronos Groep) een echte meerwaarde. Dat is superfijn. Zij weet dingen die ik niet weet. Ikzelf doe dat vanuit mijn gevoel en vanuit mijn hart, en dat werkt wel denk ik.”

Wat drijft jou om je schouders onder dit project te zetten?

“Mijn grootste drijfveer om te beginnen met het Wellbeing project – of eraan deel te nemen – is dat ik het heel belangrijk vind dat iedereen zich goed voelt op het werk. Ik zie vaak bij vrienden, in totaal andere sectoren en bedrijven, dat ze daarmee strugglen. Ik vind het dan ook heel fijn dat dat bij ons anders kan, en dat we er nog elke dag aan werken om dat te verbeteren.

Ik vind het ook superfijn dat wij vanuit Bewire zelf zoveel ondersteuning krijgen. Het project is heel spontaan ontstaan vanuit iets anders, en het eigenlijk door de steun van o.a. Jeroen (Benats) en een aantal andere mensen dat ik ermee gestart ben. Ik denk niet dat ik hier vandaag zou zitten, als ik het volledig op eigen houtje had moeten doen.”

Wat voorzien jullie voor medewerkers binnen het Bewire netwerk?

We proberen voornamelijk op 2 belangrijke pijlers in te zetten, enerzijds het fysieke en anderzijds het mentale luik.

“Met het fysieke bedoelen we dat we van ons kantoor een écht fijne omgeving willen maken.

Wat het mentale betreft, gaat het over psychologisch welzijn. Je goed voelen, weten dat je altijd bij iemand terecht kan als je ergens mee zit… Daar vallen heel wat kleine initiatieven onder, maar alles valt terug te brengen tot die 2 pijlers.”

Wat is er zo uniek aan Bewire?

“Ik vind het bewonderenswaardig hoe menselijk de aanpak bij Bewire is. Dat heb ik nog niet vaak ervaren, en dat doet elke dag opnieuw deugd.”

Wat maakt van Bewire voor jou een Best Workplace?

Het was bijna een ‘welkom thuis’ gevoel.

“Ik heb het al vaak gezegd, maar mijn eerste dag drukte meteen een Best Workplace-stempel. Ik wist op voorhand alles, waardoor ik me geen zorgen hoefde te maken. Ik werd opgehaald en alles was voor mij geregeld. Ik had geen stress en kwam heel relaxed op kantoor aan. Die trend heeft zich verdergezet sinds ik hier ben, het was bijna een ‘welkom thuis’ gevoel.”